אני רוצה להשכיר את הדירה שלי- לאיזה פרק זמן כדאי לקבוע את תקופת השכירות?

2 מאי, 2021

כדי לענות על שאלה זו תשאלו את עצמכם האם הנכס המושכר זו דירתכם היחידה ואתם בעצמכם שוכרים דירה אחרת? או שמא זו דירה נוספת שנרכשה לצורך השקעה? התשובות לשאלות אלו מהותיות ביותר ומתייחסות לשאלה לאיזו תקופה לקבוע את הסכם השכירות ולאיזו תקופה לקבוע בהסכם את תקופת האופציה.

שימו לב כי רבים טועים לחשוב כי ההחלטה לגבי תקופת אופציה היא של המשכיר או של שני הצדדים, אך האופציה נתונה לשוכר. השוכר הוא שמחליט אם ירצה להמשיך בשכירות בתנאים שנקבעו או לא.

ומכאן ששוכר בוודאי ירצה את סעיף האופציה בהסכם.

לגבי תקופת השכירות- רוב המשכירים מחפשים שכירות ארוכת טווח נכון? רוצים שקט וללא שוכרים שיוצאים ונכנסים ומכאן לרוב יעדיפו המשכירים שביננו לקבע תקופת שכירות ארוכה.

מנגד, השוכר גם ירצה תקופה ארוכה ובאותה נשימה יכניס סעיף לפיו הוא רשאי לסיים את השכירות בכל עת בכפוף לכניסתו של שוכר אחר באותם התנאים שבהסכם.

יתרה מכך, ועל מנת לשמור על זכויותיו, יקבע השוכר גם סעיף לפיו גם אם המוכר ירצה למכור את הדירה, הרי שזכויותיו כשוכר תישמרנה, כלומר מי שיקנה את הדירה יקבל את הבעלות תוך התחייבות להמשיך את השכירות באותם התנאים.

אתם כמשכירים צריכים שלא למהר במחשבה כי שכירות ארוכת טווח בהכרח טובה לכם.

לעיתים אתם במקום בחיים שדווקא דרושה לכם גמישות.

אני יכולה למנות לא מעט סיבות בשלן “פתאום” תרצו לעבור ולהתגורר בדירה או למכור את הדירה.

אם תרצו למכור את הדירה ויש כפי שציינתי את הסעיף לפיו זכויות השוכר נשמרות המשמעות היא  שצמצמתם את קהל הרוכשים שלכם רק לכאלו שיקנו יחד עם השכירות (כלומר רק משקיעים).

אם תרצו להיכנס בעצמכם לדירה אין לכם אפשרות להוציא את השוכר ותאלצו להמתין עד תום תקופת השכירות ואף תום תקופת האופציה.

לכן, הייתי ממליצה שלא למהר ו”למסמר” תקופות ארוכות או לחילופין לציין כי במכירת הדירה לא תישמרנה זכויות השוכר (בהתראה של תקופה סבירה והגיונית) ובלבד ותתבצע רק מתקופת האופציה.

ניתן גם לציין בהסכם מקרים נוספים בהם יוכל המשכיר להודיע על רצונו כי השוכר יפנה את המושכר (שלא בשל הפרת ההסכם).

 

 

 

 

נעים מאוד, אני יסמין

ליצירת קשר: