האם קניית דירה בישראל עבור תושב חוץ אפשרית ללא הגעה לארץ?

25 מרץ, 2021

אני תושב חוץ ואני שוקל קניית דירה בישראל. מה שיעור מס הרכישה לתושב חוץ? והאם אוכל לרכוש דירה מבלי שאדרש להגיע לישראל?

שיעור מס הרכישה עבור קנייה של דירה בישראל עבור תושב חוץ

בהתאם להגדרה הקובעת מיהו תושב חוץ, שיעור מס הרכישה שיחול עליך יהיה זהה כמו במקרה של קניית דירה שניה בישראל, גם אם זו עתידה להיות הדירה הראשונה והיחידה שלך בישראל. 

האם ניתן לרכוש דירה בישראל בלי להגיע פיזית ארצה?

קניית דירה בישראל על ידי תושב חוץ יכולה להתבצע מבלי להגיע פיסית ארצה, באמצעות חתימה על מסמכי העסקה מול קונסול שבאזור מגוריו.

ניתן גם לייפות את כוחו של צד ג’ שבארץ (לדוגמה קרוב משפחה) באמצעות יפוי כח נוטריוני או יפוי כח מול הקונסול. במקרה כזה מיופה הכח יוכל לחתום על מסמכי העסקה בשמו.

מה כדאי לדעת על קניית דירה בישראל בתור תושב חוץ?

  • בדיקות מקדמיות:  ישנן מספר בדיקות מקדמיות שעל כל רוכש דירה לבצע, בין אם הוא תושב ישראל או תושב חוץ.
  • משכנתא: שיעור ההלוואה שהבנקים בישראל נוהגים לתת לתושבי חוץ נמוך מזה שהם נוהגים לתת לתושבי ישראל ועומד על כ – 50% משווי הנכס. פרקי הזמן וההתנהלות מול הבנק עלולים להיות ארוכים מאלו שנדרשים מתושב ישראל וזאת לאור הצורך להמציא מסמכים שונים, כגון מידע על נכסים שברשותך ודוחות פיננסיים.

שירותי משרד עו"ד יסמין צח לרוכשים דירה מרחוק

למשרדנו ניסיון בביצוע עסקאות נדל”ן עבור תושבי חוץ המעוניינים לרכוש דירה בישראל מרחוק, ונוכל לסייע לך בכל שלב בתהליך רכישת הדירה מבלי שתידרש להגיע ארצה:

  • איתור נכס מתאים: למשרדנו היכולת לאתר עבורך דירה שתתאים לדרישותיך מבחינת מיקום, גודל, עלות ותשואה צפויה. 
  • בדיקת שווי: בדיקת שווי הנכס באמצעות הערכת שמאי. 
  • רכישת הדירה: רכישת הדירה באמצעות כספים שיועברו מארץ התושבות אל חשבון ייעודי שייפתח לשם כך.
  • הסדרת רישומים: רישום הנכס מול המוסדות הרלוונטיים (טאבו, רמ”י ועוד בהתאם לצורך) ובהתאם לשלבי הרישום השונים הנדרשים בהם נמצא הנכס (פרצלציה, בית משותף ועוד).
  • דיווחי מס: משרדנו עוסק במיסוי מקרקעין ועל כן נוכל לדאוג עבורך לטיפול הן מול רשויות המס בישראל והן בעבודה מול משרד בעל מומחיות במיסוי בארץ התושבות שלך, על מנת למנוע סיבוכי מיסוי והקפדה על הדיווח על העברת הכספים ששימושו לצורך רכישת הנכס.  
  • ייפוי כח נוטריוני: עריכת ייפויי כח נוטריוני לניהול התהליך וכדי למנוע מצב בו מכירה עתידית של הדירה תצריך את הגעתו של בעל הנכס ארצה. 

נעים מאוד, אני יסמין

ליצירת קשר: